• Gepubliceerd in Sponsornieuws

Wie
Jan en Ellen van Poppelen runnen hun allround autobedrijf in Reek. Dat doen ze niet alleen. Ze hebben twee monteurs in vaste dienst, die nemen veel werk uit handen. “We vormen een mooi team, dat vinden we belangrijk. Ons sterke punt is dat we goed naar de klant luisteren en naar de beste oplossing zoeken. Kwaliteit is ons visitekaartje.”

Jan komt uit een groot gezin (9 zussen en 2 broers). Jan en Ellen hebben drie kinderen, dochter Maud (20), en twee zonen Jannes (19) en Jelle (17). Jelle is potentieel bedrijfsopvolger, hij gaat volgend jaar de auto-opleiding IVA in Driebergen doen. In zijn spaarzame vrije tijd zit Jan op de fiets. In de winter op de ATB, in de zomer op de wielrenfiets. Van zijn hobby motor rijden komt maar weinig terecht. Hij moet tenslotte ook nog tennissen.

Wat
Van Poppelen is een Bosch Car Service bedrijf. In de auto’s van tegenwoordig zit veel elektronica, 9 van de 10 elektronische onderdelen zijn van Bosch. “Via hen krijgen we ook regelmatig opleidingen. Dat is belangrijk om storingen op te kunnen lossen. Lease auto`s zijn voor ons een belangrijke markt geworden en hier kan iedereen bij ons voor terecht” vertelt Jan enthousiast.

De ouders van Jan hadden een boerderij, zijn vader begon met het sleutelen aan tractoren. Vervolgens werd er gesleuteld aan auto’s en zo rolde Jan in het vak. Zo is het bedrijf, in 45 jaar, gegroeid tot het moderne bedrijf wat het nu is. En daar zijn ze trots op. Een servicegericht bedrijf, met persoonlijke aandacht. Een negatieve ervaring was de inbraak in 2005 en de afhandeling hiervan. “Dat was een zware tijd. Hier willen we een streep onder zetten. De crisis die in 2008 begon heeft voor het bedrijf positief uitgewerkt. Mensen bleven langer met auto's rijden, en wij konden repareren” blikt Jan terug.

Waarom
Een belangrijke drijfveer voor Van Poppelen is een goed ingerichte werkplaats die als team wordt gerund. Dankbaar zijn ze voor het vertrouwen dat ze van de klanten krijgen. “Ik wil het bedrijf voortzetten voor de volgende generatie”, aldus Jan. “Hoe het autobedrijf er over 10 jaar uitziet…. Ja, daar zijn we benieuwd naar. De ontwikkelingen gaan snel, denk aan elektrische auto’s. Of wordt het toch waterstof? “

Van Poppelen vindt DAW belangrijk. Het geeft hen naamsbekendheid, maar de beste reclame is nog altijd mond op mond. “We hebben onze klantenkring graag dichtbij.”

Wat wil je nog kwijt?
“Wij zijn een erkend leerbedrijf en leiden graag jonge leergierige autotechnici op. Mocht iemand interesse hebben om opgeleid te worden tot Autotechnicus, schroom niet en neem contact met ons op of loop gerust eens binnen.”

Tot slot: “Doe maar de groeten aan Nico Geurts. Daar heb ik vroeger veel schik mee gehad. We zaten samen bij de drumband in Reek.”

Van Poppelen2

"Mijn werk is mijn hobby en mijn hobby is mijn werk."